2018年2月16日金曜日

浅野地区環境整備 Campus Clean-Up

こんにちは、ミスターMALTこと松崎です。
Hello, this is MALT.

思わぬトラブルがありましたが、無事にマシンタイム再開できました。
We met an unexpected difficulty, but managed to overcome it.
Measurement has already restarted.

だいぶ前になりましたが、東大浅野地区の環境整備があり、MALTスタッフも参加してきました。
Two months ago, we took part in a campus clean-up to maintain natural environment of Asano campus.

落ち葉掃き。
Sweeping the fallen leaves.


...

...



 東大には環境整備専門チームがいて、普段は彼らが素晴らしくきれいな状態に保ってくれているのですが、
年に一度われわれも環境整備に参加することで、そのありがたみを思い知るわけです。

 As the logo of University of Tokyo suggests, there are many gingko trees in the campus and they produce innumerable fallen leaves every year.


箒をもった人にカメラを向けると魔法使いになる説。
Harry and Harmione.


タンデム加速器棟の周りと、ゴミ集積場のあたりの清掃を行いました。

焼き芋20個分の落ち葉が集まりました。お疲れ様でした。

We cleaned up around MALT and a garbage collection place.


お隣の12号館、原国際の放管と記念写真。
Well done!

コメントを投稿